پایگاه استنادی علوم جهان اسلام ISC،

انتشار گزارش پایگاه استنادی جهان اسلام در خصوص پژوهشگران ایرانی پر استناد دو درصد برتر دنیا

۱۰ آذر ۱۴۰۱ | ۱۵:۰۲ کد : ۱۲۱۸ اخبار عمومی
تعداد بازدید:۵۲۲۱
به گزارش تحلیلی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام ISC، نام دکتر علیرضا طاوسی عضو هیات علمی گروه مهندسی برق دانشگاه ولایت برای سومین سال پیاپی در فهرست پژوهشگران ایرانی پر استناد دو درصد برتر دنیا قرار دارد.
انتشار گزارش پایگاه استنادی جهان اسلام در خصوص پژوهشگران ایرانی پر استناد دو درصد برتر دنیا

به گزارش روابط عمومی دانشگاه ولایت با توجه به گزارش تحلیلی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام ISC، بر اساس نسخه چهارم پژوهش منتشر شده توسط انتشارات الزویر که هر ساله روی داده‌های اسکوپوس انجام می‌شود گزارشی ارائه شده است که بر اساس آن دانشمندان بین‌المللی پراستناد در تمامی رشته‌ها و نیز ۲% برتر حوزه‌های علمی، شناسایی و معرفی شده‌اند.

بر اساس این گزارش، با محاسبه استنادات فقط در سال ۲۰۲۱، تعداد ۱۹۴۲ پژوهشگر با وابستگی اصلی سازمانی جمهوری اسلامی ایران از بین تعداد کل ۲۰۰۱۹۶ پژوهشگر بین المللی حضور دارند. در آخرین نسخه این پایگاه داده با محاسبه استنادات در طول دوره خدمت علمی در بازه ۱۹۹۶ تا ۲۰۲۱ ، تعداد ۷۴۲ پژوهشگر با وابستگی اصلی سازمانی جمهوری اسلامی ایران از بین تعداد کل ۱۹۴۹۸۳ پژوهشگر بین المللی حضور دارند.

به نقل از پایگاه ISC، بر اساس تازه ترین به ­روز­رسانی این پایگاه داده که منتشر شده، دامنه پوشش داده ­ها از سال ۱۹۹۶ تا ۲۰۲۱ است. شایان ذکر است که پایگاه داده‌ الزویر اطلاعات استاندارد شده در زمینه‌ استنادها، شاخش هرش(h-index)، استناد به مقالات و یک شاخص ترکیبی (Composite Indicator) را ارائه و پژوهشگران را در ۵ حوزه موضوعی اصلی، ۲۲ حوزه موضوعی فرعی و ۱۷۶رشته طبقه‌بندی کرده است. شرط ورود پژوهشگران به فرآیند رتبه‌بندی نیز، انتشار حداقل ۵ مقاله بوده است.

هدف از جمع آوری این داده ها، ارائه مجموعه ­ای از سنجه­ های استنادی استاندارد شده برای ارزیابی تاثیراستنادی دانشمندان در رشته ­ها و حوزه ­های علمی مختلف در سطح جهان است. این شاخص استنادی مرکب، مجموعه ­ای از چند شاخص استنادی مجزا است که پژوهشگران دانشگاه استنفورد در مقاله سال ۲۰۱۶ خود معرفی و محاسبه کرده­ اند. این شاخص ­ها مبتنی بر تعداد استنادات دریافتی مقالات دانشمندان و جایگاه ­های نویسندگی آنها (الگوی هم-­نویسندگی) و شاخص هرش می­ باشد.

از دانشگاه ولایت، نام دکتر علیرضا طاوسی عضو هیات علمی گروه مهندسی برق برای سومین سال پیاپی در این فهرست حضور دارد. روابط عمومی دانشگاه ولایت، این موفقیت رابه ایشان و خانواده بزرگ دانشگاه ولایت تبریک گفته و آرزوی توفیق روزافزون برای ایشان دارد.

فایل گزارش پایگاه استنادی علوم جهان اسلام ISC از اینجا قابل دانلود است.

لینک گزارش تحلیلی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام ISC

کلید واژه ها: دانشکده فنی مهندسی و علوم پایه پژوهشگر پر استناد لیست دو درصد پژوهشگر برتر پایگاه استنادی علوم جهان اسلام ISC